پمپ وکیوم

 

پمپ وکیوم | انواع پمپ وکیوم

پمپ :

پمپ‌وکیوم را با تعریف دو اصطلاح پمپ و وکیوم یا خلاء بهتر می شناسیم در ابتدا با تعریف پمپ آشنا می شویم. در تعریف پمپ می توان گفت که این وسیله در ابتدا انرژی مکانیکی را از خارج دریافت کرده و سپس به سیال مایع انتقال می دهد. در واقع از این وسیله در سیستم های هیدرولیک و لوله کشی ها به منظور انتقال و جا به جایی سیالات به ارتفاعات استفاده می شود.

وکیوم :

به مکانی که عاری و خالی از هر گونه ماده و هوایی باشد محیط وکیوم شده گفته می شود. در واقع در این فضا مولکول های گاز که عاملین ایجاد فشار می باشند نیز وجود ندارند. البته رسیدن به چنین فضایی در واقعیت امکان پذیر نمی باشد، زیرا همیشه تعدادی مولکول گاز وجود خواهند داشت که مانع دست یابی به فشارهای پایین می گردند. از آنجایی که فشار ناشی از جنبش مولکولی گازها می باشد ، بنابراین رسیدن به فشار های بسیار پایین مستلزم انجام کار در دمای صفر مطلق می باشد.

پمپ وکیوم چیست؟

پمپ وکیوم ابزاریست که با ایجاد فشار منفی، فشار کمتری نسبت به فشار اتمسفر هوا ایجاد کرده و باعث ایجاد خلاء می شود.  انواع پمپ‌وکیوم در سایزهای مختلف اعم از پمپ‌وکیوم کوچک و بزرگ از کمترین متر مکعب تا بیشترین متر مکعب در انواع تک مرحله و دو مرحله تولید می شود.

پمپ تک مرحله ای و دو مرحله ای دارای تفاوت هایی هستند که از مهم ترین تفاوت های آن ها این است که پمپ‌وکیوم تک مرحله ای دارای دقت وکیوم کمتری نسبت به پمپ‌وکیوم دومرحله ای می باشد.

ایجاد خلاء در یک سیستم نیاز به حرکت مولکول های گاز می باشد. مولکول ها تنها در صورت اختلاف فشار به حرکت در می آیند. منطقه ای که مولکول های کم تری دارد منطقه ی با فشار کم و منطقه ی بامولکول های بیشتر منطقه ی با فشار زیاد نامیده می شود. پمپ‌وکیوم توانایی ایجاد اختلاف فشار در فضا را دارا می باشد.

پمپ‌وکیوم دارای کاربردهای فراوانی در دنیای امروز می باشد. از کاربرد در لوازم خانگی منزل مانند جاروبرقی تا کاربرد در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها و صنایع کاغذ ، داروسازی ، غذایی ، نفت و پتروشیمی، طلا سازی ، چوب ، چاپ و بسته بندی ، لاستیک ، پلاستیک و …… مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع پمپ وکیوم :

پمپ وکیوم روغنی  که در آن سیستم خنک کننده روغن می باشد.

پمپ وکیوم خشک که به صورت طبیعی و از طریق هوا ، گرمای ایجاد شده ناشی از کار پمپ ، از بین می رود.

پمپ وکیوم آب در گردش ( پمپ‌وکیوم آبی) نوع دیگری از پمپ‌وکیوم است که در آن، عمل خنک کنندگی سیستم از طریق عبور جریان آب انجام می پذیرد.

پمپ وکیوم روغنی و علت لزوم استفاده از روغن در آن :

روغن در پمپ‌وکیوم روغنی عموما  به عنوان یک ماده ی روان کار مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت از وظایف اصلی روغن پمپ‌وکیوم، می توان به آب بندی، روانکاری، خنک کنندگی، به عنوان محافظت کننده از پمپ در برابر خوردگی ناشی از عوامل محیطی و همچنین کاهش میزان سرو و صدا در محیط اشاره کرد.

ساختمان پمپ‌وکیوم :

1.روتور که شامل شافت و پروانه میباشد

2.بدنه که شامل سیلندر و سرسیلندر میباشد

پمپ وکیوم در انواع مختلف و گوناگون خود دارای ساختمان ها و عملکردهای متفاوتی می باشند که هریک بسته به نوع ساختار خود دارای عمکرد متفاوت می باشند.

خرید دستگاه پمپ وکیوم :

در هنگام خرید دستگاه پمپ‌وکیوم جهت انتخاب پمپ‌وکیوم مناسب در ابتدا باید نوع پمپ‌وکیوم را متناسب با کاربری خود انتخاب نمایید. با توجه به کاربری و نوع استفاده پمپ‌وکیوم از انواع پمپ‌وکیوم روغنی ، خشک و آب در گردش استفاده می شود. در هنگام خرید پمپ‌وکیوم مواردی همچون CFM ، ولتاژ ، قدرت ، مقدار خلاء مورد نیاز و سایر موارد مورد نیاز خود را بررسی بفرمایید و با توجه به آن پمپ‌وکیوم مناسب خود را خریداری نمایید.

تعمیر پمپ وکیوم :

یکی از مشکلات اساسی استفاده کنندگان پمپ‌وکیوم ایجاد مشکل در دستگاه وکیوم آن ها می باشد. به تبع پس از ایجاد مشکل نیاز به تعمیر پمپ‌وکیوم یکی از مشکلات اساسی کاربران می باشد.

برای افزایش طول عمر و کاهش خرابی های یک پمپ‌وکیوم انتخاب پمپ‌وکیوم مناسب با شرایط محیط ، نقش اساسی را ایفا می کند. شما می توانید با بررسی شرایط کار و محیط خود پمپ‌وکیوم مناسب با کاربری خود را تهیه کنید تا در نتیجه اصطحکاک پمپ‌وکیوم کاهش و طول عمر آن افزایش یابد. همچنین درک اصول خلاء و آشنایی با سیستم پمپ‌وکیوم و شرایط کار به مصرف کننده کمک می کند تا از مشکلات روز افزون در رابطه با پمپ‌وکیوم جلوگیری کند.

تکنیسین های فروشگاه هامریار با استفاده از تجهیزات و ابزار آلات دقیق  با استفاده از قطعات با کیفیت بالا ، تعمیر پمپ‌وکیوم های شما را به نحو احسن انجام می دهند. از جمله مواردی که در تعمیر پمپ‌وکیوم باید بررسی شود عبارت است از : واشر ، در پوش ، بلبرینگ ، دریچه ، تسمه ، کوپلینگ ، گیره ، الکتروموتور و ……

نکته ی آخر در رابطه با تعمیر پمپ‌وکیوم : با بررسی به موقع پمپ‌وکیوم خود از بروز مشکلات ناشی از عوامل مختلف مانند الکتروموتور و سایر قطعات جلوگیری نمایید.

برندهای پمپ وکیوم :

شرکت هامریار  با تنوع در فروش انواع پمپ‌وکیوم یکی از برترین فروشندگان پمپ‌وکیوم در سطح کشور می باشد که با فروش انواع پمپ وکیوم در مدل ها و برندهای گوناگون توانسته است رضایت مشتریان را کسب نماید. برندهای رایج و شناخته شده پمپ وکیوم می توان پمپ وکیوم Value (والو) ، پمپ وکیوم روغنی هامر (Hamer) ، پمپ وکیوم آبی آسیا  ، پمپ وکیوم اسپارمکس (Sparmax) را نام برد. سایر برند های آن عبارتند از : Hamer ، Leybold ، Edwards ، sparmax ، value ، Alcatel ، sihi   Reichle ، Becker و …….

نمایندگی فروش پمپ وکیوم :

شرکت هامریار به عنوان وارد کننده و فروشنده پمپ‌وکیوم در این عرصه فعالیت می کند. و با ارائه و فروش پمپ‌وکیوم در انواع برندهای معتبر جهانی با کیفیت و کارایی بالا سعی بر یاری هر چه بهتر و بیشتر مصرف کنندگان پمپ‌وکیوم دارد. شما مشتریان گرامی می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در زمینه ی خرید پمپ‌وکیوم روغنی ، پمپ‌وکیوم آبی و پمپ‌‌‌وکیوم بدون روغن از کارشناسان شرکت هامریار دریافت نمایید. برای کسب راهنمایی و اطلاعات با شماره تماس 33532199-021 و 33532192-021 تماس حاصل فرمایید. و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پرده شید

تخلیه چاه

انواع اینورتر